poniedziałek, 14 marca 2016

Zrobię na szaro! Co? skandynawską komodę!

Pisanki sobie schną... a ja maluję na szaro piękną w swojej prostocie komodę. Dotąd niemal zawsze stylizuję meble retro. Zawsze patyna, dekoracje i frezy. Ta komoda  urzekła mnie prostotą typową dla skandynawskiego wzornictwa i proporcjami. Do tego styl lat 60.
Kiedy ją zobaczyłam od razu wiedziałam jak ją pomaluję. Komoda wykonana jest z drewna częściowo z brzozy i sosny. Fornir bukowy przez lata stracił w wielu miejscach jednolity kolor. Postanowiłam uratować chociaż jedną szufladę w naturalnym drewnie oraz stożkowe bukowe nóżki. Reszta miała być w odcieniach szarości.   Pokażę Wam dziś zdjęcia z pierwszego etapu malowania. Komoda w całej okazałości będzie w kolejnym wpisie.

Komoda"prawie" PRZED. Zanim zrobiłam zdjęcie pomalowałam korpus komody. Mam nadzieję, że zdjęcia już gotowej komody uwidocznią rzeczywiste kolory. Korpus jest ciemno szary a na zdjęciu wyszedł lekko niebieskawy.Tymczasem tylko zdjęcia  robocze.
Komoda ma proste uchwyty, które również postanowiłam zachować, bo chciałam ocalić jak najwięcej z oryginału. Kolory miały tylko lekko uwspółcześnić ten piękny mebel.


Pozdrawiam i zapraszam wkrótce  na prezentację skończonej komody.

18 komentarzy :

  1. bardzo fajny pomysł :) nie mogę się doczekać całości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to się zapowiada! Czekam i ja! Pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie zmiany, również czekam na efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie proste, ale urokliwe wzornictwo. Metamorfoza zapowiada się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już widać, że będzie extra!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna kolorystyka! Wygląda super:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już widać, że komoda będzie się super prezentować :).

    Fajny pomysł z cieniowanymi szufladami :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł, szarości uwielbiam :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam szarość w takim wykonaniu! Piękny mebel :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł, czekam na efekt końcowy :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na finisz :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie wyszło - trochę pracy i można odświeżyć stary mebel :) i nie trzeba kupować nowego

    OdpowiedzUsuń
  13. Rób Kochana, rób, a będzie co podziwiać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! Takie zmiany są super. Świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć! Wspaniała praca - czy możesz zdradzić jaką konkretnie farbą malowałaś? i nazwy kolorów lub numerki w palecie? Bedę bardzo wdzięczna, bo też przymierzam się do odnowienia szafy:) Dziekuję:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)